Tini-oldal.Gp[C]-Mert mi tudjuk mi a jó neked!*Egy hely,ahol mindent lehet!**A minél tartalmasabb életért!
Home
 
Guest counter
Indulás: 2007-01-08
 

TINI-OLDAL.GPORTAL.HU-IMMÁR 5 ÉVE A SIKERES TINIK SZOLGÁLATÁBAN!

főoldal
Problémáink

      Tanácsai nk      
Mondd el..
Sminkjeink
Stílusaink
Divatjaink
Lelkünk
Extráink
Kapcsolataink
Ezoteráink

Ajánlott modulok:

 Mobiltelefon,mint ékszer,

BUDAPEST MÁS SZEMMEL FOTÓPÁLYÁZAT!JELIZZ!KATT A KÉPRE!A PÁLYÁZAT MIN 15 PÁLYÁZÓ ESETÉN INDUL!

Kattints a képre a teljes mérethez!

Érdekesség>Mi a kedvenc édességed?Olyan vagy te!

LÉGY TE A TINI-OLDAL SZTÁRJA!NEKED VAN A LEJOBB PROFILOD?TETTÉL VALAMIT MÁSOKÉRT?KIEMELKEDŐ VAGY VALAMIBEN?MUTASD MEG MAGAD ITT! A NYERTES FOTÓZÁST ÉS OKLEVELET NYER A TINI-OLDAL HŐSE TITULUSSAL!RÖVIDEN ÍRJ PÁR SZÓT MAGADRÓL,NEVED,KOROD,E-MAIL CÍMED ÉS KÖZÖSSÉGI OLDAL PROFILOD!

JELENTKEZEM!

Interaktív>Segítünk kérdezz bátran,Fórum>dumcsizz bármiről, írd meg a cikisztorid, Stories,Kérj dalszöveget,Cserélj MSN címet, STÍLUS&DIVATTANÁCSADÁS>KÉRDEZZ!

http://www.fashion-conscience.com/media/catalog/product/v/i/vivienne_westwood_melissa_zen_girl_red_vegan_plastic_shoes.jpg

[a képen látható cipőt Vivienne Westwood tervezte,neve:melissa zen girl red vegan plastic shoes]

http://3.bp.blogspot.com/_dzQFfvQPKHk/SoFYIsflBlI/AAAAAAAAAEg/jQxet965FTw/s400/Latest+Fashion+Accessories.jpg

KÉRJ KRITIKÁT!

JÓ CUCCOK>AJÁNLÓ,AMIKET ÉRDEMES BESZEREZNI!

 

http://0.tqn.com/d/kidsfashion/1/0/c/V/twinkle.jpg

Jókis vicc a hotdog.hu-ról:>HOTDOG PROFILOM

Egy fiatal fiú belép buddhista szerzetesnek, ahol némaságot kell neki fogadnia. Az a szabály, hogy csak minden 10 évben szólhat két-két szót. Az első 10 év eltelte után behívatja magához a kolostor főnöke, és megkérdezi, mit akar mondani.
- Kemény ágy. - mondja a már nem is olyan fiatal szerzetes.
Megint eltelik 10 év, megint behívatják, hogy mondhat két szót.
- Rossz étel - mondja a szerzetes.
A 30. év eltelte után megint behívatják, hogy mondjon két szót.
- Ezennel felmondok. - mondja a szerzetes.
- Jobb is ha elmész - mordul rá főnök. - Amióta itt vagy nem csinálsz mást, mint panaszkodsz.

Ha neked is van hasonló vicces képed vagy videód oszd meg velünk itt!

MŰVÉSZKLUB!TÖLTSD FEL  IDE SAJÁT FOTÓD,NOVELLÁD,VERSED,RAJZOD>OSZD MEG VELÜNK!>>NYEREMÉNYJÁTÉK!A LEGJOBB MŰVEK KÖZÖTT KÖNYV ÉS POSZTERCSOMAGOT SORSOLOK KI!

Mozifilm ajánló:

 

októberi programajánló>

Előzetes programajánló>Koncertek:

     

.......van még ötleted? írd meg a chatbe!

Új modulok>friss*

Retro a divat!>

Extra fürdő a fürdőszobádban>

Szervezz partyt pár száz forintból!>

Legyél sztár a saját életedben!>

 Mobiltelefon,mint ékszer

Őszi divat

Újságajánló>Cosmopolitan,október

 

Parfümajánló>Paris Hilton:Can Can

rendeld meg itt!

 

Könyvajánló>Sophie Kinsella:A  pöttöm boltkóros  rendeld meg a könyv képére kattintva!

A pöttöm boltkóros könyv borítója

Mindannyiunk kedvenc habókos, szeleburdi boltkórosa visszatér! És mint mindig, most sem unatkozik. Kislánya, Minnie már két éves, és meg vannak a saját elképzelései a világról, a vásárlásról. Becky és Luke ezen kívül költözés előtt áll, de persze nem megy minden zökkenőmentesen, és Beckynek azzal is szembesülnie kell, hogy munkahelyén nem Téma - Micsoda? mindenki fogadja kitörő örömmel kreatív újításait. De, ha mindez nem lenne elég, Becky azt is fejébe veszi, hogy megrendezi férjének a világ legelképesztőbb születésnapi meglepetéspartiját…

„Parti teendők listája

Sátor - Honnan szerezzek? Hová tegyem? Mekkora?

Tűznyelők - Honnan szerezzek??

Zsonglőrök - Honnan szerezzek???

Kaja - Mit? Hogyan? (Csokiszökőkút?)

Ital - NEM barackbor

Tánc- Kell táncparkett Fényes? Fekete-fehér fények, mint a Szombat esti lázban?

Vendégek - Kik? Kutassunk fel régi barátokat? (Venetia Carter vagy Sacha Boneville NEM)

Ruha - Balmain fekete flitteres ruha Zanotti kristály szandállal és Phillip Audibert karpereccel? Roland Mouret türkizkék ruha pántos Prada cipővel? Piros Azarro miniruha fekete Louboutins-nal?"

Sophie Kinsella világsikerű regénysorozatának legújabb kötetét tartja kezében az olvasó, ami számos kacagtató és talán könnyfakasztó pillanatot is tartogat, míg végigkíséri a Brandon és Bloomwood család legújabb kalandjait.

 

Impresszum:Az oldal 2007 01.08.án indult,zárásra még nem került sor.A téma nem más mint a tinik és persze a gondjaik.Az oldal szerkesztője  Princesa.
E-mail: X X

Tilos az oldal anyagát engedély nélkül, más oldalakon felhasználni!Források:saját,noimagazin.hu, henilla.hu, nlc.hu, ezoterikus.hu és google.hu.

By: Tini-Oldal.Gp (c) 2007-2011.Minden jog fenntartva!

SPOTLIGHT SITES

A hónap idézetei:

Álmodj, amit csak akarsz, menj, ahova szeretnél, légy az, aki szeretnél, mert csak egy életed van, s csak egy lehetőséged, hogy olyan dolgokat csinálj, amit szeretnél!
  Paulo Coelho

Az ego minden emberi nyomorúság forrása. Egész életedben olyan ábrándokat kergetsz, amiket soha nem érhetsz el, közben pedig megfeledkezel arról a kincsről, amit magaddal hoztál. Egyre csak próbálod kielégíteni az egód vágyait, de észre sem veszed, és a halál már el is jött érted.

Osho


[ne hirdess,ne káromkodj a chatben!]

A buddhizmus filozófiai, illetve gyakorlat-alapú világnézet, amely bizonyos országokban vallási irányzatok kialakulását eredményezte. Az i. e. 6. században jött létre Indiában, s elsősorban azoknak a körében terjedt, akik a hinduizmus által szentesített kasztrendszer ellen tiltakoztak.

A teljes lét: élet-nélküli.
A teljes öröklét: idő-nélküli.
A teljes működés: változás-nélküli.
A teljes hatalom: erő-nélküli.
A teljes tudás: adat-nélküli.
A teljes bölcsesség: gondolat-nélküli.
A teljes szeretet: érzés-nélküli.
A teljes jóság: irány-nélküli.
A teljes boldogság: öröm-nélküli.
A teljes zengés: hang-nélküli.

 

A buddhizmust általában a történelmi buddhaként ismert Gótama Sziddhártától (Gautama Siddhartha) eredeztetik, aki i. e. 563–483 között élt, a harcosok kasztjába tartozó uralkodó család fiaként. Maga a buddha szó jelentése: felébredett, megvilágosodott, olyan lény, aki megszabadult az anyagi világ kötöttségeitől, és megvalósította a tökéletes, zavarodottságtól és szennyeződésektől mentes tudatosság állapotát.

Sziddhárta csodás körülmények között született Indiában, és egy uralkodó család fiatal hercegeként nevelkedett. Azonban megrázó élményt jelentett számára huszonkilenc éves kora körül az a felismerés, hogy a betegség, az öregség és a halál (vagyis a szenvedés) minden érző lény osztályrésze.

E felismerést követően elhagyta a családját, lemondott a gazdagságról, és a megvilágosodás keresése érdekében remetének állt. 35 évesen, egy éjszakai elmélkedése alatt döbbent rá arra, hogy a szenvedés (azaz a lét alapvetően nem kielégítő volta) a tudatlanságból (nem az intellektuális szegénység, hanem a szellemi vakság értelmében) fakad, a szenvedés oka a mohó vágy (vagy létszomj), mely a tudatlanságból fakad; a szenvedéstől való megszabadulás, ha megszüntetjük az okát; ennek módszere pedig a Nemes Nyolcrétű Ösvény. Az, aki legyőzte a tudatlanságot, képes megszabadulni a létszomjtól, így eléri a Nirvánát (a nirvána jelentése ellobbanás, a szenvedés gyökérokai lobbannak el). Hátralévő életét tanítással töltötte.

A Buddha nem isten, nem is egy isten földi megtestesülése, hanem ember, aki ki van téve a betegségeknek, megöregedésnek, s akinek az élete szintén halállal végződik. De megkülönbözteti a többi embertől, hogy minden szenvedélyt és elvakultságot legyőzött, azaz megvilágosodott, megvalósította a Nirvánát. A szent iratok szerint Gótama Sziddhártát több buddha előzte meg és fogja még követni.

Buddha tehát ember, aki legyőzött önmagában minden szenvedélyt, szellemi tökéletessége következtében hatalmas erők bontakozhattak ki benne, és erre a tudásra saját erejéből tett szert, nem más tanítómesterek, isteni kinyilatkozás, vagy szent iratok tanulmányozásának a segítségével. Buddha tanítása szerint ez az út azonban a buddhává válásig „mások véleménye, és saját elmélkedésünk révén” világosodik meg. Bár az útmutatásra szükség van, a szintézis hangsúlyos szerepet kap tanításaiban.

A tan - filozófia és vallás 

Buddha nem fektette írásba tanait, azok megismerése közvetítők útján terjedt. A Tan folyamatosan változik a mai napig, kanonizálása a különféle iskolák által tartott zsinatok során történt. A legrégebbi iskolák páli nyelven írott kánonja, a Tipitaka sem tekinthető a Magasztos beszédei közvetlen lejegyzésének, hiszen ezen (addig szóban áthagyományozott) szövegek Asóka (i. e. 272-232) korában keletkeztek, tehát bő két évszázaddal Buddha halála után. Ennek ellenére meglehetősen konkrétan támaszkodhatunk e szövegek tartalmi egységére, a visszatérő formulákra, így például a „Négy nemes igazság”, a „Függő keletkezés”, az „Állandó Én nemléte”, a „Nemes nyolcrétű ösvény”, és a „Nirvánáról, az újraszületések sorozatának megszüntetéséről mint végső célról” szóló tantételek.

Buddha abból a felismerésből indult ki tanításai során, hogy a világi jelenségek, amelyek körbevesznek bennünket, átmenetiek. A keletkezés és pusztulás örök körforgásában változó jelenségek mélyebb okait kutatva megállapította, hogy az ember és világa független alkotórészek összessége, a testi dolgok, érzések, észlelések, elképzelések, ösztönök és tudatos cselekedetek kombinációi, amelyek szintén ki vannak téve a változás örökös körforgásának.

Az átmeneti kapcsolatok új, minőségileg egyedi jelenségeket alkotnak, majd ezek felbomlása után a szintén változásnak kitett alkotórészek másfajta kapcsolatokra lépnek. A materializmussal ellentétben tehát azt állítja, hogy nincs egy végső, megbonthatatlan anyagi atomszerűség, amely szervezettségével létrehozza a testeket, és gondolkodó szerveket, hanem ezek a független alkotórészek maguk is állandóan változnak. Egyúttal tagadja a halhatatlan lelkek, vagy szellem-monádok létezését, amelyek a test elpusztulása után tovább élnek. Nem ismeri el az örök ős szubsztancia létét sem, amelyből minden szellemi és anyagi keletkezett. (lásd. upanisadok Minden-Egy tana).

Az egyszerű elemek, amelyek az egyén külső és belső világát meghatározzák, folyamatos mozgásban vannak, azonban nem összefüggés nélkül, egymástól függetlenül lépnek fel, és nem ok nélkül enyésznek el, hanem szigorú törvényszerűségek alapján. Buddha tanítása szerint ezek az alapelemek a világtörvény (dharma) végtelen sokaságú megnyilvánulásai, amelyek jelen vannak az univerzum rendjében, a karma következmény-okság elvén alapuló erkölcsi világrend kialakításában.

Ezeknek az egyszerű elemeknek szintén „dharma” a nevük. Már nem tevődnek össze másokból, véglegesen különálló egységek. A föld, víz levegő, tűz ilyen dharmák, de a különböző képességek, mint látás, hallás, érzékelés, az öntudat, a nem tudás, a gyűlölet, a vágy, az óvatosság, a dicsőség, a szépség, a gazdagság, az igazság, a hamisság, a nemi hovatartozás, az alvás, az éhség, a betegség, a születés, a keletkezés, öregedés, halál és sok-sok más is.

Az élőlények és konkrét tárgyak konkrét dolgai kivételével a régi szövegek mindent dharmának neveznek, amiből hatás indulhat ki. A karma maga a cselekvési kényszer. A dharma hindu "világtörvény" szerinti felfogása itt egy szűkebb értelmezést kapott, amelyet a buddhizmusban alapvető, vagy végső lételemeknek is fordíthatunk.

Buddha tanításának lényege, hogy az élet egész folyamata koordinált elemek együttműködése, és ezek az elemek bizonyos fajta dologi léttel rendelkeznek, a fizikából ismert "erők" analógiájához hasonlóan.

Ami számunkra egységes személyiségnek látszik, az Buddha szerint különböző dharmák összessége, szuperpozíciója, amelyek látszólag egységes egésszé fonódnak össze. A dharmák együttműködése olyan harmonikus, elmúlásuk és keletkezésük olyan gyorsan történik, hogy képtelenek vagyunk ennek tudatára ébredni. A tapasztalat világában a dharmák állandó mozgásban vannak, más dharmáktól függően keletkeznek, majd megsemmisülnek, hogy újaknak adják át a helyet. Létrejöttük előfeltétele más dharmák sokaságának létezése, mint ahogy a növény létrejötte a legkülönfélébb környezeti hatások függvénye (mag, talaj, levegő, napsütés, stb.). Ha egy dharma hatóereje kimerül, az őt létrehozó okok ugyanolyan másik dharmát teremtenek, és ez lép a kiesett helyébe.

Az ember tehát, egy folyamatosan változó dharmák alkotta folyamat, amely a halállal sem szakad meg, mivel azok a dharmák, amelyek együttesen alkotják az egyént (természeti, fizikai, erkölcsi dharmák) a halál után sem szűnnek meg, hanem működnek tovább, létrehozva az alapfeltételeket egy új individuum megjelenéséhez. Ez az új individuum örökli az elpusztult test valamennyi jó és rossz tettének következményeit.

A brahmanizmussal, hinduizmussal ellentétben, amelyek szerint a halott testéből egy önálló szellemi-monád szakad ki, és hatol be az új anyatestbe, és mintegy birtokba veszi a létéhez szükséges fizikai környezetet, addig Buddha egy olyan újramegtestesülést tanít, amelyben egy szüntelenül változó és mozgásban levő öntudatáramlás hozza létre, a véget ért létezésben felgyülemlett erők hatása révén, az új individuumot.

Ennek megfelelően a lélekvándorlás kifejezés csak akkor alkalmazható a buddhizmusra, ha "lelken" valami teljesen mást értünk, mint a bráhmanák, vagy mint a legtöbb ókori, keresztény, vagy iszlám filozófus. A halott, és az, aki a tőle öröklött karmikus erők révén újjászületik, két különböző lény, de mégsem az, mivel az új szükségszerűen következik a régiből, mint őrségváltáskor az őrtüzek is folyamatosságukban követik egymást.

A két lét közötti összekötőkapocs az akaratmegnyilvánulások és hajlamok összessége, amelytől az új létezés elemeinek (dharmák) összefonódása függ, mindenekelőtt a vágy az élet akarására (trisná).

Az élet szenvedés, mivel múlandó, és még a legboldogabb egyén is ki van téve a betegségeknek, öregségnek, halálnak. Ez a szenvedés csak akkor szűnhet meg, ha a trisná és a szenvedélyek, amelyek az újramegtestesülést előidézik megszűnnek. Ez azonban csak fokozatosan, sok újjászületés után lehetséges.

Buddha úgy ítéli meg, hogy a szenvedés nélküli létezéshez fokozatos előrehaladással közelíthetünk, amikor is kezdetben a világi lét erkölcsi negatívumai szűnnek meg, majd később, szellemi meditációk és aszkézis segítségével a szenvedélyek lassanként kiküszöbölődnek.

A sokszoros újjászületés során, egyre inkább közelítünk a szenvedélyektől mentes élethez, míg csaknem végtelen újjászületés és megszámlálhatatlanul sok létformák megélése után elérjük a tökéletesen szenvedély- és szenvedésmentes létezést, és világi vándorlásunk véget ér. Megszűnik a karmánk által előírt és kikényszerített újjászületési folyamatsor, eljutunk a nirvána örök nyugalmába. Ez maga is dharma, a világtörvény realitása, de ez abban különbözik minden más dharmától, hogy ezt nem a hajlamok (szanszkára) idézik elő, tehát nem is enyészhet el.

Ez a realitás a bölcs számára a boldogító egyetlen állapot, ami akkor is fennmarad, ha az összes múlandó dharma elenyészik.

A buddhista hitvallást számos felirat a következőképpen foglalja össze:

„Az okozati feltételektől függő dharmák (lételemek) okait a Tökéletes feltárta, és azt is, hogyan lehetséges ezeknek a dharmáknak a megszüntetése. Ebből áll a nagy aszkéta tana.”

Amennyiben Buddha a megváltás tanának lényegét a dharmákra vonatkozó elméletben látja, akkor a buddhizmus koherens filozófiai rendszerként értelmezhető. A létezés folyamatait racionalitással vizsgálja, és megpróbálja feltárni a folyamatok közötti oksági kapcsolatokat. Eltekint az olyan örök szubsztanciák feltételezésétől, mint isten, lélek, anyag, ezzel együtt metafizikus szemléletű rendszer, karmikus következményekről és megváltásról beszél, elismeri a múlandó túlvilági lények létezését a mennyekben és az alvilágban. A szent dolgok iránti elkötelezettsége, erőteljes etikai tartalma, szervezeti felépítése miatt a buddhizmust azonban vallási rendszerként tárgyalhatjuk.

A szenvedésekkel teli világ hangsúlyozása, a folyamatos képződés - pusztulás képei miatt a felületes szemlélő számára a buddhizmus pesszimista színezetűnek tűnhet, azonban a hit, hogy ezeken a szenvedéseken a saját akaratunkból úrrá lehetünk, hogy a szanszárát működésben tartó ok-okozati láncolat felhasználásával újjászületési lehetőségeinket megszüntessük, hogy a jó felülkerekedik a rosszon, és létezik az örök boldogság, a buddhizmust optimizmus hatja át.

A bizalom az erkölcs hatalmában, a remény a megváltás bekövetkezésében Buddha és követőinek derűs erőt adnak a mindennapok szenvedéseinek leküzdésében. Buddha szobrai mindenütt diadalmas örömöt sugároznak, tanítványának is arra kell törekednie,hogy minden rossz kedélyállapotot leküzdjön, szellemi tisztaságra, emelkedett lelki nyugalomra tegyen szert. Buddha elveti az önsanyargatást, a brahmanista lemondást és szigorú aszkézist, helyette a tiszta, hideg, és józan szellemi magatartást helyezi előtérbe.

A buddhizmus főbb iskolái

A buddhizmus tanrendszere egy hasonlattal élve[1] egy nagy házra hasonlít, amelyre a lakók folyamatosan újabb emeletráépítéseket húznak fel, és amíg a fenn lakók szükségesnek és jogosnak ismerik el az alsó emeletek létezését, addig az alsó emeletek lakói idegenkedve, elutasítóan viselkednek az emeletráépítési törekvésekkel szemben.

A két fő áramlat a théraváda (ősi tanítás) és a mahájána (nagy szekér, vagy nagy jármű) néven ismert. (A theravada buddhizmust a mahajána hívei nevezik hinájána (kis szekér, vagy kis jármű) buddhizmusnak is, de ezt a theravada hívei természetesen nem szeretik.)

Mindketten elismerik az ősi iratok tanításait, azonban mahájána, a hagyományos buddhista tanokat átértelmező gondolatvilágát új iratok felfedezésével próbálta igazolni, amit a „kis szekér” képviselői kétségbe vontak. Az indiai „szellem” toleranciájának és türelmének köszönhetően, a két fő tábor között sem alakult ki európai értelemben vett vallási ellentét, sőt, máig előfordul, hogy a két buddhista áramlat hívői egyazon kolostorban élnek együtt a legnagyobb egyetértésben.

Mindkét irányzat szerint a jelenségek nem rendelkeznek önvalóval, egy egységes megfogható és azonosítható lényeggel, a világ valamennyi jelenségét átmenetinek tartják. Mindkét iskola elismeri, hogy a Parinirvána (teljes kialvás) után nem lehet a semmit állítani a Buddháról.

Gótama tanait később tanítványai foglalták írásba. A legrégibb irat a páli nyelvű Tipitaka - szanszkrit:Tripitaka (három kosár), amely az alaptanításokat írja le. Ezek kiindulópontja az a felismerés, hogy az egész élet szenvedés, melynek oka az élethez való ragaszkodás. Akinek sikerül lemondania a vágyakról, az kiszabadul az újabb szenvedéseket hozó újjászületésekből, és eljut a Nirvánába, ami nem a teljes megsemmisülés, hanem a léten túli, szavakkal ki nem fejezhető állapot a mahájána irányzat szerint, míg a hínajána szerint csak a vágyak kialvása. Mindkét irányzat elismeri, hogy a Parinirvána (teljes kialvás) után nem lehet a semmit állítani a Buddháról.

A mahájána szútrái (tankönyvei) szanszkrit, [kínai és tibeti nyelven írott művei közül a Tipitakán felül a következők a legfontosabbak:

  • A bölcsesség tökéletessége (Prádnyápárámita)
  • A Tiszta Ország rendszere (Szukhávati-vjúha)
  • A Jó Törvény Lótusza (Szaddharma-pundarika)
  • A Tan ceyloni kinyilatkoztatása (Lankávatára)
  • A Buddha-ékszer (Buddhávatamszaka)

Az eredeti, régebbi felfogás szerint (théraváda iskola) a buddhák száma korlátozott, a világ meghatározott korszakaiban lépnek fel, és ugyanabban a kozmikus rendszerben csak egy létezik belőlük. A hinájána szerint az egyén külső és belső világa is egyszerű elemekre osztható, amelyek azonban szigorú törvényszerűségnek vannak alárendelve.

A mahájána ezzel szemben azt tanítja, hogy a világ egységes, és minden a tudat teremtménye (jógácsára), de van olyan irányzat is (madhjamaka), amely e világot illúziónak, nem létezőnek, önlét nélkülinek tartja. A jógácsára filozófia alapítója Vaszubandhu, a madhjamaka filozófia alapítója pedig a második században élt Nágárdzsuna.

Tibeti csörten a Himalája lábánál

A jelenleg elterjedtebb mahájána szerint a buddhák száma csaknem végtelen, és minden lényben benne van potenciálisan a buddhává válás képessége, azaz a számtalan újjászületések fokozatosan érlelik buddhává azt, aki erre az útra lép, így a létezés megannyi fokán álló lény között jelenleg is található olyan, aki a jövőben buddhává érik majd. A nirvána a mahájána irányzat szerint nem a teljes megsemmisülés, hanem a léten túli, szavakkal ki nem fejezhető állapot, míg a hinájána szerint csak a vágyak kialvása.

A mahájána felsőbbrendűnek tartja magát, és lenézően hinajánának, kis, azaz hitvány szekérnek nevezi az eredeti, régebbi felfogást. Azt vallja, hogy minden embernek törekedne kell arra, hogy bodhiszattvává (A bódhiszattvák olyan megvilágosodott lények, akik saját nirvánájukat elhalasztva az újjászületést választották azért, hogy az emberiséget szolgálják.) váljon, ennek a célnak a megvalósítása érdekében aktív etikát tanít.

A számtalan buddha feltételezése a mahájána buddhizmusban felvetette annak a lehetőségét is, hogy ezek a már üdvözültek jótékony hatással vannak a földi élőlényekre, tehát hozzájuk imádkozni szintén üdvözítő hatású. Ezzel együtt kialakult egy gazdag mitológiai hitkör, amelyeket a hinduizmushoz hasonlatos kultuszokkal imádtak. A mahájána buddhista eszmekör megjelenése elősegítette a buddhizmus terjedését olyan országokban is, ahol a kultuszoknak, a többisten hitnek és vallási tiszteletnek régebbi, mély gyökerei voltak (például brahmanizmus).

A meglévő ind vallások, elsősorban a hinduizmus, brahmanizmus behatásainak következtében éppen a mahájána buddhizmus adott lehetőséget az eredeti tanok háttérbe szorítására, illetve arra, hogy megtörje a tan ellenállóerejét. Ezzel egyidőben (i. sz. 1000 körül) már megmutatkoztak a jelei a vallás bizonyos mértékű regressziójának is (ebben a szubkontiens északnyugati részén ekkortájt terjeszkedő iszlám is szerepet játszott). Ezzel együtt lehetőséget adott, többek között, az indiai kasztrendszer merevségének feloldására, hiszen a buddhista szerzetesrendek kasztoktól függetlenül fogadtak be "bódhiszattvákat".

Elterjedés és változatok

Az i. e. 3. században Ceylonon és Nepálban, misszionáriusok térítő tevékenysége útján az 1. századtól Kínában, a 4. században Koreában és Indonéziában, míg Japánban a 6., Tibetben a 8., Mongóliában és a mai Oroszország egyes területein pedig az első ezredfordulótól terjedt el.

Indokínában (Kambodzsa Khmer birodalom , Angkor) és Ceylon (Sri Lanka) szigetén Hátsó-Indiában, Burmában (Mianmar) a hínajána vagy théraváda buddhizmus a meghatározó. Az Indonéz szigetvilágban az iszlám terjedéséig a hinduizmussal vállvetve erős vallási tényező volt.

A kínai szellemi életben, a kínai univerzalista tanok mellett sokszor császári támogatással, sokszor hivatalos üldöztetések közepette tartotta meg befolyását. Kínában, Koreában és Japánban elsősorban a meditációs iskola terjedt el, a mahájána különböző változatai (például:Tiszta Föld buddhizmus és a meditációt hangsúlyozó irányzat, a csan (koreai szon, japán zen).

A zen ma is Japán legnagyobb buddhista szektája, egyedi vonásokkal, mint például, hogy a kezdetektől elvetette a papi nőtlenséget. Ezek a buddhista iskolák már bőségesen merítettek a taoista szemléletből, illetve a kelet-ázsiai természetvallások világából.

Tibetben (és Mongóliában, valamint Oroszország egyes területein) a mahájána rituáléiból, illetve a mágikus formák citálásából kialakultak a buddhista tantrizmus különböző fajtái is, amelyek a későbbiekben önálló szekérré alakultak (például gyémántszekér). Ez az áramlat i. sz. 600-as években Bengáliából kiindulva érkezett Tibetbe, azonban az itteni ("bon": egyfajta démonhit) vallással szemben kezdetben csak kevéssé érvényesült.

Amint az indiai szerzetesek, a papság szerepe erősödött a szellemi, kulturális és állami életben, úgy vette át az állam irányításának szerepét az a sajátos iskola, amely a „khubilgani öröklési rend” néven vált ismertté, ahol is feltételezik, hogy a lhászai főpap, a dalai láma halála után az egy gyermekben testesül meg újra, akinek kilétét különböző égi jelek alapján meg lehet állapítani. A tan összefoglaló neve a vadzsrajána. Négy fő irányzata a nyingmapák, a szakjapák, kagyüpák és a gelukpák. Őszentsége, a dalai láma e negyedik irányzat követője.

A lámaista hierarchia és egyházrend helyzetében nagy változásokat hozott Tibet kínai annektálása (1951), ami a dalai lámát Indiába való menekülésre kényszerítette (1959).

Szokás külön venni az Amerikában és Európában terjedő buddhizmust, bár a metafizikai tanítások nem térnek el a fentebb említett hagyományos iskoláktól, de a közösségi előírások terén megpróbálnak alkalmazkodni a nyugati életformához.

Az ú.n. jobboldali út a függőség kioltását a vágyak kioltásával akarja megvalósítani, az ú.n. baloldali, tantrikus út, megengedi a vágyakat, amennyiben a függőséget el lehet kerülni tudással (ld. Epstein, 2005).

A buddhizmus Magyarországon 

Kőrösi Csoma Sándorról elnevezett sztúpa Tar községnél

Magyarországon a buddhista irodalomnak komoly hagyományai vannak, Kőrösi Csoma Sándortól kezdődően a XX. század első felében megjelent fordításokig. A buddhista tanok közvetlenül is terjedhettek, éppen az egyházilag legsötétebb időkben, ugyanis Budapesten 1956-ban megalakult a Buddhista Misszió, a német származású Láma Anagarika Govinda támogatásával. Könyveket ugyan nem adhattak ki, ám „szamizdat” formájában már a '80-as években jegyzeteket sokszorosítottak, amik '89 közeledtével egyre komolyabb külsőt kaptak, és könyvként is megjelenhettek.

A misszió vezetője Hetényi Ernő volt, aki maga is megkapta a láma-beavatást. Ezekben az években Őszentsége, a dalai láma többször is járt Budapesten, még „első”, hivatalos útja előtt…

Ugyancsak 1956-ban alapította Hetényi Ernő (Berlinben és Budapesten egyidejűleg) a nemzetközi buddhológiai intézetet, amely a Kőrösi Csoma Sándor Buddhológiai Intézet nevet kapta.

1990 után sorra alakultak a buddhista rendek, iskolák, a hirtelen jött szabadság azonban itt is bizonyos fokú felhígulást eredményezett. A tan könyvkiadása is átvette a könnyedebb, ám kevésbé alapos angolszász kézikönyveket, ugyanakkor Kőrösi Csoma Sándor munkáinak jó része még ma is lefordítatlan.

Magyarországon ezidáig hét sztúpát (emlékhelyet) építettek: Budapesten 2, Budakeszin, Bükkmogyorósdon (Csernelyben), Zalaszántón, Tar községben és Becskén 1-1.

Lásd még: [1]

Myoken mester (a 84. pátriárka) 1992 óta tanít Magyarországon, jelenleg Budapesten a Taisenji templomban (http://www.mokushozen.hu)

Hivatkozások 

  1. ^ Helmuth von Glasenapp: Die fünf Weltreligionen Eugen Diederichs Verlag, Düsseldorf Köln 1972 110.s

Irodalom 

Buddhista kert

Részletek (pdf, 537 kb), teljes (Globusz Könyvkiadó).

saját gyűjtés, wikipédia

(C)Tini-oldal.Gp

2008-2009.

 
Log in
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

MY SPOTLIGHT SITES>NÉZZETEK BE IDE IS!

[Egyelőre szünetelnek]

/Paris Hilton/        /Britney Spears/

               

About us>a szerkikről,ismerj meg minket!

irodalom.zene.gasztro.fotózás.utazás.kreatív.

mottóm:"Egyszer élünk,úgyhogy megkell ismerni mindent,át kell élnünk rengeteg élményt,és véghez kell vinnünk az álmainkat!Ám a legcsodálatosabb palota sem ér semmit,ha nincsen lakója!" [s.k idézet]

fotózást,képszerkesztést vállalok, [gasztro,modell,divat,természet,tárgyfotó]írj mailt:bogigi@citromail.hu-ra,a flickr-en levő képeim eladók!Vedd meg és nyomtasd ki!részletekért írj mailt nekem!Valamint bébiszitterkedést,jógatanítást,grafológiai elemzést,kutyasétáltatást,kertészkedést,angol-spanyol tanítást is vállalok+nyári tábort is szervezek!szintén az e-mailemre írj,ha érdeklődnél!

Emellett pedig sminkelést,porfólió fotózást is csinálok!mail to:bogigi@citromail.hu

Kattints a képre a teljes mérethez!

01.About me

02.My blog

03.Alkotásaim,műveim

04.My photography

05.Barátságunkról...

undefined

http://twitter.com/#!/fairygirly

ÚJ NŐI MAGAZIN:

[MAI NŐK]>>HAMAROSAN!

-Bulvár/Életmód/Szépség/Egészség/Férfiak/Otthon/Utazás/Ezotéria

DVD ajánló:egyik kedvencem[minden lánynak aki stewardess akar lenni,kötelező!:)]
>Flört a fellegekben>főszerepben:Gwyneth Paltrow (Donna Jensen)

Flört a fellegekben (magazin DVD melléklettel)

A sztori:

Donna (Gwyneth Paltrow) kisvárosi amerikai lány, aki világot akar látni. Légikísérő szeretne lenni és álmát minden áron meg akarja valósítani. Erőt ad ehhez a légikísérők példaképe, Sally (Candice Bergen) és önéletrajza. Első lépésként Donna egy kis légitársaságnál kezd dolgozni. Kolléganőivel barátságot köt és hárman alkotnak kiváló csapatot. Donna rábeszéli társait, hogy pályázzanak nagyobb céghez. Egyiküknek nem sikerül, de Donna már látja maga előtt a célt. Megismeri személyesen is Sally-t, és úgy érzi, hogy végre menni fog. Ám Donnát belföldi járatra rendelik. Az egyik járaton az elkeseredett lány meglátja egy régi ismerősét, John-t (Mike Myers). A férfi sármos, de link alak, Donna mégis sokat ingadozik a szerelem és a karrier között.

 

Black & White Graphics

01.About me

02.My blog

03.Alkotásaim,műveim

04.Barátságunkról...

 A Hónap Férfija>William Levy

William Levy (1980-aug.29)

, kubai származású szinész és egykori modell. Gyakran nevezik latin-Brad Pittnek.

William a legidősebb négy testvére között, mostohaapja 15 éves korában engedélyt adott neki, hogy elhagyhassa Kubát ahonan Floridába utazott, hogy részt vegyen a Barbara Goleman Senior High és hogy folytassa a gyerekkori szenvedélyét a basseballt. William a Business Administration tanult egy sport ösztöndíj segitségével. Két év múlva abbahagyta az iskolát és beiratkozott egy Los Angeles-i színiiskolába amit később Mexikóvárosban folytatott majd szerződött a CEA-hoz és a Televisia-hoz. Részt vett 2 valóság show-ban is. Az egyikben ismerkedett meg élettársával Elizabeth Gutierrezzel. 2010 nyarán megkérte párja Elizabeth kezét, akitől van már egy 4 éves kisfia (Christopher,Tophy) és egy idén született kislánya (Kylie).

2010.augusztus 17-én vádat emeltek ellene,mert egy 17 éves lány feljelentette nemi erőszak és erőszakoskodás vádjával. A lány azt állítja,hogy a színész többször orális szexre kényszerítette a Los Angeles-i Hilton Hotelben és meg is gyalázta. A lány és édesanyja 2.5 millió dollárra perelte be,de vádalkut ajánlottak neki,hogy 500000 dollár ellenében elállnak a feljelentéstől. Ebbe nem ment bele és William visszaperelte őket. William-nek nem ez az első ilyen pere,korábban egy prostituált rágalmazta azzal,hogy orális kielégítést kért tőle egy Miami-i szállodában. Erről képek is készültek,de William fizetett a hallgatásért. Ezen újabb botránya veszélyezteti pályafutását.

Több felkérést is kapott Hollywood-i spanyol producerekről.

A Hónap oldala:>[lehet jelizni a chatben,és én eldöntöm ki lesz a köv.szerencsés!]

www.wolf-moon.gportal.hu

Miért?Mert egy nagyon jó farkasos szerepjátékos oldal,ahol elvarázsolva érzed majd magad e gyönyörű állat birodalmában!

A Hónap legjobb videóklippje&dala>Simple Plan: Summer Paradise
 
 
3:56

Summer Paradise (feat. Sean Paul) - Simple Plan

Ich denk mal mit "Summer Paradise" von Simple Plan und Sean Paul ist der Sommer-Hit 2012 gefunden. Link zum Offiziellen Video: www.youtube.com ...

 

SZÉPSÉGVERSENY!!![újabb Szépségverseny>hamarosan!]

 A Nyertes:GRATULÁLUNK!

Név: Marozsán Bettina
Korom: 16

Budapesten lakok,most kezdtem a középsulit. Angol nyelvi előkészítőbe járok. Hobbim a fényképezés és a sminkelés.
Követem a divatot,bár adok arra,hogy azt vegyem fel amibe jól érzem magam : ) A barátaim,kedvesnek és őszintének tartanak,ugyanakkor ha picit rosszabb kedvem van,
 akkor elég flegma vagyok : )
Myvipem és Iwiw-em is van. Mindkét helyen vannak fent képeim. Myvipemből 2 van,mind kettő igazi.

Képek..

(340.6 KB) (314.6 KB)

TINI-OLDAL SHOP!

>[CDE WEBSHOP]

EGYEDI,KÉZZEL KÉSZÜLT,ÚJ TERMÉKEK,LICITÁRON

KATALÓGUS

 

BOLHAPIAC!

Lola:Álomtánc CD>nagyon jó állapotban,most csak:990 ft

Kelly Clarkson:Miss Independent maxi CD,most csak 500 ft

Now music.6 CD,most csak 600 ft

L.M Montgomery:Anne of Green gables,angol nyelven,kiváló nyelvgyakorlás,ritka példány,nehezen beszerezhető,most csak 1800 ft

Sohonyai Edit:Engem szeress,most csak 1400 ft

Ha te is eladnám a neked nem kellő cuccaid,akkor tedd IDE a hírdetésed

 
 
 
 

LidoDesign

LidoDesign

Itt eladnám a nekem már nem kellő cuccaim!Rengeteg poszterem van és nem kellő régebbi tiniújságok,úgyhogy azok is írjanak akiknek kellenének ezek!!Ha valakinek kell,akkor csak írjon ide,illetve ha valamit beakarnál szerezni akkor is írj,hátha nekem megvan:bogigi@citromail.hu

halihó!:) én is eladnám egy táskámat, ami vadonat új, egyszer sem használtam, mert nem az én stílusom:D

 a táska mérete ~ 32 x 36 cm a fülével együtt. 6 rekesze van, nagyon praktikus. bulikhoz kifejezetten jó:) ára 2.500 Ft, ha érdekel írj : tinioldal.gp@gmail.com

CSS Codes

CSS Codes

HIRDESS ITT!

miért érdemes a tini-oldalon hirdetned?

-mert itt minden látogató látja hirdetésed,ezzel növeled az oldalad látogatottságát!

hogyan hirdethetek?-írj mailt a bogigi@citromail.hu-ra vagy írj a chatbe,oldalad címével és egy táblával,amivel hirdetnéd magad,a többit megbeszéljük..

grafika,desing>

TÁRSTALÁLÓ![C]>HAMAROSAN A TINI-OLDALON!

http://data.whicdn.com/images/5399967/tumblr_l4ysw3AVZK1qczttko1_500_large.jpg?1291873400

PHOTOSTORIES[C]>HAMAROSAN A TINI-OLDALON!

http://cdn.pimpmyspace.org/media/pms/c/dw/w5/57/_love.jpg

A TINI-OLDAL ANGYALAI!Az angyali tettek színhelye!Hiszel az angyalokban?Van angyalszárnyad vagy valamilyen angyali tárgyad?>HAMAROSAN!

http://images2.layoutsparks.com/1/120683/cross-angel-woman-wings.jpg

"Egy angyali arc,egy bájos mosoly,egy életmentő tett,és tied az egész világ most és mindörökre! [saját idézet]

http://users3.ml.mindenkilapja.hu/users/animefankiss/uploads/angel.jpg

 

A HÉT VIDEÓJA>Böbe málnászik

http://www.bloki.hu/princesa/bobi/videok/14270/bobi-malnaszik

PUG ART>HAMAROSAN![mi ez?] Mivel nagyon szeretem a mopsz fajtájú kutyákat,hisz nekem is olyan van,ezért úgy döntöttem,hogy felteszem ide a mopszról készült fotóimat,rajzaimat,és szívesen csinálnék majd más mopszáról vicces képeket!

egy jó kis mopszcuccos oldal: www.pugnotes.com

MOPSZ PARTY!>Jó lenne szervezni egy mopszos találkozót is,ahol megbeszélhetnénk a gazdikkal a mopszokkal való tapasztalatokat is!Akinek van mopsza,az írjon mailt a bogigi@citromail.hu-ra,vagy a blokin keressen rám a http://www.bloki.hu/princesa/bobi oldalon!

 

     

 

Geo Visitors MapGeo Visitors Map

CSS Codes


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?